Klubben

Sola karateklubb ble gjenopprettet i 2013 og har frem til 2017 hatt all aktivitet i Solahallen. I august 2017 flyttet klubben til Stangelandssenteret i Sola sentrum.

Vi er tilknyttet Norwegian Karate Association JKA og trener tradisjonell JKA Shotokan karate. Vi er også tilknyttet Norges Kampsportforbund og Norges Idrettsforbund.

Vi trener fast 3 dager i uken (se timeplanen). Treningene er delt opp slik at alle kan trene hos oss uansett alder eller ferdighetsnivå.

Sola karateklubb deltar og på ulike konkurranser. Noen er for de yngre og andre er for de voksne som NM og JKA Open.

Hva betyr Seishin Dojo

Fritt oversatt fra Japansk betyr Seishin «ånd, sinn og sjel». Dojo kan oversettes med «stedet hvor en trener/studerer veien». Grunnen til at vi har valgt dette navnet er at vi, som instruktører, ønsker å gi et tilbud hvor du både kommer i bedre form, lærer selvforsvar samt tradisjonell Shotokan karate og lærer noe om deg selv i ulike treningssituasjoner.

Litt om Dojoen

På Stangelandssenteret har vi vår dojo som består av en ca. 200 kvadratmeter gymsal, med både dame- og herregarderobe med dusj og toalett. Størrelsen tillater oss å gjennomføre flere partier på samme tid, noe som gir større muligheter for trening mere tilpasset den enkeltes nivå eller alder.